HTML

Háziállatok

Sziasztok! Már gyermekkorom óta imádom az állatokat. Azért hoztam létre ezt a blogot, hogy tapasztalataimat a háziállatok tartásában, nevelésében stb. szivesen megosztanám mindenkivel. Többféle állatom volt (kutyák, papagályok, hörcsög, tengerimalac) és van is, Kutyakiképző is vagyok, igy szivesen osztom meg a tapasztalatomat mindenkivel. Szeretnék tanácsot adni azoknak a leendő háziállat tartóknak, akik még nem tudták eldönteni milyen állatot vigyenek haza.

Friss topikok

Linkblog

Archívum

Kutyáim történetét itt olvashatjátok

2010.03.16. 12:53 háziállat@blog.hu

A szüleimnek volt egy vikkend telke, ahová hétvégenként, és nyári
pihenőként jártunk. A buszmegállónál lakott egy idős néni, a német
juhász kutyája megellett egy szép napon. Gyakran jártam Ella nénihez,
persze a kutyák miatt nem a finom fánkért amit sütött mindig ha tudta
hogy találkozunk. Ezeknek a kiskutyáknak igazi farkas vére
csörgedezett az ereiben. ( mint később megtudtuk) miután a telekre

A második kutyámért már megdolgoztam, sokat tulóráztam, hogy
megvehessem. Ő Princ nevet kapta. Apukám a Princ a katona c.tv
sorozat láttán nevezte el. Molnár Rezsőhöz(a Nagyiccei Kutyakiképző
iskola alapitója, német juhász kutya tenyésztő is volt, sajnos már nem él) jártam Priccel.
 

Amig Princ ismerkedett és játszott a többi kutyával, addig én
elsajátitottam a kutyakiképzés minden fortélyát, majd én is
levizsgáztam és kiképező lettem. Tatára jártunk edzőtárborba
gyakorolni, a kutyakiképző iskolák között versenyek voltak, sokszor
nyert kiképző iskolánk.. Princ 6 hónapos volt egy ilyen gyakorlás
alkalmával játszva végigment a K1-es nyomvonalon, sikerrel. Kaptam
én meg Rezsőbától hideget-meleget, hogy elrontom a kutya szimatát,
mert még kicsi a kutyám hogy K1-es nyomon menjen végig. Büszke
voltam, hogy milyen jól teljesitett, nemhiába Princ az én kutyám, az én
nevelésem, lelkendeztem. Szépen vette az akadályokat, és jó
eredményekkel vizsgázott 1 éves korára. Egy szép nap reggel
munkába menet, mint mindig mondtam Princnek a jelszót "vigyázz a
házra" és elmentem dolgozni. A szüleim hivtak délben hogy az én édes-
aranyos kiskutyám nem engedi ki az ajtón a nagybátyámat, azonnal
jöjjek haza a munkából. Történt ugyanis, hogy Princ mint mindig ha
munkát kapott nagyon komolyan vette hogy "vigyázz a házra" jelszót.
A nagybátyám jött a szüleimet meglátogatni, Princ farkcsóválva
beengedte és lefeküdt az ajtóhoz. Amikor már elment volna a
nagybátyám, Princ először csak morgott, majd fogat villantott, de
semmiképp nem engedte ki sem a nagybátyámat a bejárti ajtón. Ezért
kellett hazajönnöm hogy "csak rád hallgat a kutyád" mondták a
szüleim, a nagybátyádnak meg dolgozni kellene. Persze megdicsértem
a kutyámat, hiszen a parancsot végrehajtotta. Többet nem használtam
ezt a jelszót, hogy ilyen eset mégegy ne legyen.
Egyik télen a megszokott utvonalu reggeli sétánknál Princ nagyon huzott
a másik oldalra nem értettem, hogy miért. Később látom egy nagy adag
jeges hó esett le, arra az oldalra ahol a reggeli sétét szoktuk
megkezdeni. Szerencsém volt hogy Princz jelenlétének köszönhetően
megmentette az életemet a jeges hótól.

Haza vittem egy him kiskutyát Ordast. Sok telekszomszédunk tyukokat,
csirkéket tartott. Kis idő elteltével jöttek a szüleimhez a szomszédok
hogy eltünnek a tyukjaik, csirkéik, biztos a mi kutyánk vitte el..
Ordasnak napi 3 liter főétel volt a napi adagja (6 hónaposan nagyon
erős lett és mindkét szülő jegyei láthatóak voltak) ezen felül a
szomszédok élő állatait is előszeretettel fogyasztotta. Egy szép napon
a tyuk tollakon bukott el, mivel már nem a szomszédoknál ette meg, hanem
hazahozta az ennivalónak szánt tyukocskát. Igy a szüleim csak fizettek
az eltünt állatokért. Egyik nap bementek a városba szüleim és én
egyedül maradtam a kutyámmal Ordassal. Egyszer csak azt látom hogy
a kutyám szaladna a szomszédba. A nyakörvét megfogtam, a 3.
ujamra tekeredett a nyakörv, és a kutyám szájában volt a kezem egy
pillanat alatt. Dölt a kutya szájából a vérem. Én kiabáltam, sirtam,
üvőltöttem, hogy segitsen valaki. Laci bácsi (a szemben lévő szomszéd)
átugrotta a keritést és kiszabaditotta a kezemet a kutya szájából,
addigra már a szüleim is megjöttek. Engem elvittek a gyerekkorházba,
ellátták a kezemet az orvosok, és kaptam tetanuszt. Ordas foga
nyomát életem végéig viselni fogom.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kolleganőmmel kutyakiállitásra mentünk. Miután tudta hogy imádom az
állatokat (nagy sajnálatomra már német juhász kutyát nem tarthattam)
avval a tudattal mentünk a kiállitásra hogy a kislányának szeretne egy
kiskutyát. Első utunkba kikerült, hát egy cocker spániel,  Nagyon
beleszetettem a cocker spánielbe, méghozzá a black and ten kutyába!.
Elő is jegyeztettem egy him kiskutyát még a kiállitáson egy
tenyésztőnél. Nagyon vártam a pillanatot hogy megszülessen a
többszörös dijnyertes szülőktől a kiskutyám. Végre megkaptam a hirt,
megszületett az alom, mehetek kiválasztani a kiskutyámat, 2 him és 3
nőstény kiskutya született. Nagy szivdobogással érkeztem meg a
tenyésztőhöz. Kinyitotta az ajtót, és ki jött üdvözölni, hát persze az én
drága kiskutyám! Becsületes neve Hársaljai Árkon. Alig vártam, hogy
hazavigyem és gyermekeimnek is bemutathassam. Amikor már
hazavihettem kinyitottam az ajót, az előszobába letettem a kiskutyát,
gyermekeim szaladtak felénk, és Drága Vacaknak szólitották. Igy lett
Hársaljai Árkon beceneve Vacak.  Egyből megtalálták a gyermekeim és
Vacak az összhangot. Lányom betette Vacakot a babakocsijába és
hihetetlen, de nagyon élvezte Vacak a kocsikázást! 6 hónapos korában
elvittem az első kiállitására, és csak jöttek a dijak. Itt éreztem először a
kiállitásnak azt a különleges varázsát, amit szavakban nem lehet leirni,
érezni, tapasztalni kell.Vacak 5 és fél évesen  ment el az örök
vadászmezőkre.

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: német kutya kölyök spániel juhász

A bejegyzés trackback címe:

https://haziallatacsaladban.blog.hu/api/trackback/id/tr111843804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása